خانه سبز

الخیر فی ما وقع

خانه سبز

الخیر فی ما وقع

يكشنبه, ۸ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۳۶ ق.ظ

آدم های دوست داشتنی لحظه های دوست داشتنی

لحظه ها.خلوص،سادگی،پاکی.خوشحالی.


سمنان.آبان نود و پنج.


در اتاق نشیمن کنار بخاری با خانوم ج و خواهرش خانوم ش ،نشسته بودیم و خاطرات دور و نزدیک دو خواهر رو به واسطه عکس های آلبوم زنده می کردیم.از همه دوران های زندگی خانوم ج در آلبوم عکسی بود.از مجردی،نامزدی،عروسی،بچه اول،بچه دوم،سفرها و عروسی ها،عروسی دو پسرش و حتی از روزهای بی همسری و تنهایی و  بعد هم نوه هایش.

یک عکس سیاه و سفید از شانزده هفده سالگیش در میان عکس ها دل من رو برد.بدون لبخند با  نگاهی جدی و موهای از پشت بسته و یک تار موی افتاده بر صورت.بهش گفتم من عاشق این عکستون شدم.حیفه اینجا تو آلبوم بمونه قابش کنید،خجالت کشید و خندید.

خانوم ش،داشت برایم خاطره ای  خنده دار،تعریف می کرد.برگشتم به سمت خانوم ج.دیدم عکسی از خودش و همسر خدا بیامرزش رو به دست گرفته و با اندوه عاشقانه ای محو خودشون شده.گفتم از نگاه آقای ه کاملا مشخصه که چقدر دوستون داشته.همینطور که عکس رو نگاه می کرد گفت من هم خیلی دوستش داشتم.

خانوم ج صحبت را انداخت به اینکه بیا برایت از فلانی بگوییم که عاشق خواهرم بوده و خانوم ش، سرخ شده بود و ریز ریز می خندید.اون دو تا از سال ها پیش می گفتند و داستان جذاب عشقی خانوم ش و من ذوق می کردم.

هر سه تامون بلند بلند می خندیدیم و آلبوم های عکس روی پامون بود و بشقاب میوه جلومون و من در اون لحظه گرما،صمیمیت و خلوص جمع سه نفره مون رو نفس کشیدم و از ته دل احساس شعف داشتم به خاطر حضور در کنارشون.


یقینا درس بزرگی که دردها و رنج ها و زخم ها در زندگی بهمون میدن این هست :لحظه هایی رو که خالصانه درونشون می خندیم یا آرامش رو حس می کنیم و داریم لذت می بریم رو بیشتر ببینیم حس کنیم قدر بدونیم.




موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۱۲/۰۸
پریس

نظرات (۱)

۰۸ اسفند ۹۵ ، ۰۹:۰۳ پرستو ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
خب آدم یه جایی میرسه که دیگه هیشکی دور و برش نیست که از اینجور حسها رو تجربه کنه. به یه جایی هم میرسه که اگه کسی هم باشه دیگه نمی تونه دل به کسی بده و لذت ببره و بخنده.

خوشحالم که خوشحالی :)
پاسخ:
پرستو برات خوشحالی رو می خوام.خوشحالی های کوچک و بزرگ.سعی کن با چیزهای خیلی کوچک و ساده حس آرامش و لذت در لحظه رو لمس کنی.مطمئن باش می تونی.همیشه به یک حال نمی مونه مطمئن باش می رسه وقتی که از ته دلت خوشحالی ها و آرامش ها و لذت های کوچک و بزرگ رو لمس می کنی.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی